Articles in Books and Non-Refereed Journals
-
Flickinger, M.;
Klarner, P.
(2016)
Trustworthiness in Interorganizational Change Processes: Lessons from Selling Assets
erschienen in: Schriesheim, C. A. & Neider, L. L. (eds.) Research in Management: Perspectives on Organizational Change and Transformations, Vol.11.
2016
-
Tuschke, A.
(2015)
Strategisches Management im Mittelstand – Ausgewählte Trends und Herausforderungen
erschienen in: Becker, W.; Ulrich, P. (Hrsg.), BWL im Mittelstand: Grundlagen - Besonderheiten - Entwicklungen, Kohlhammer Verlag.
2015
-
Tuschke, A.
(2013)
Führungskräftevergütung
erschienen in: Stock-Homburg, R., Wolff, B. (Hrsg.), Handbuch Personalmanagement, 2. Aufl., S. 299-313.
2013
-
Tuschke, A.;
Luber, M.
(2012)
Corporate Governance in Germany: Converging Towards Shareholder Value-Orientation or Not So Much?
erschienen in: Rasheed, A.; Yoshikawa, T. (eds.), Convergence of Corporate Governance: Promise and Prospects, Basingstoke, Palgrave Macmillan.
2012
-
Sanders, W.G.;
Tuschke, A.
(2011)
Corporate Elite Career Experiences and Strategic Preferences: The Case of the Chinese Corporate Governance Reform
erschienen in: Carpenter, M.A. (ed.), Handbook of Top Management Team Research, Northampton, MA. Eward Elgar.
2011
-
Tuschke, A.;
Sikavica, K.
(2009)
Corporate Governance multinationaler Unternehmen
erschienen in: Industrie Management, 25 (4): 34-36.
2009
-
Probst, G. ;
Klarner, P.
(2008)
Board-Organisation für Innovation und Effizienz im Unternehmen (“Corporate Board composition for innovation and efficiency“)
erschienen in: Wunderer, R.: Corporate Governance – zur personalen und sozialen Dimension, Köln, Wolters Kluwer, 56-59.
2008
-
Raisch, S.;
Klarner, P.
(2007)
Organisches Wachstum: Profitable Entwicklung aus eigener Kraft ("Organic growth: Profitable corporate development from within")
erschienen in: Raisch, S., Probst, G., & Gomez, P.: Wege zum Wachstum: Wie Sie nachhaltigen Unternehmenserfolg erzielen, Wiesbaden, Gabler, 39-56.
2007
-
Bühner, R.;
Tuschke, A.
(1999)
Wertmanagement - Rechnen wie ein Unternehmer
erschienen in: Wertorientierte Steuerungs- und Führungssysteme, Shareholder Value in der Praxis, Stuttgart, 3-41.